Čím zkvalitnit krátký spánek

Dospělý člověk by měl spát přibližně 8 hodin. Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek člověka nejen zregeneruje, osvěží, ale také zlepší mentální zdraví, paměť, vzhled, sníží riziko mrtvice, dokonce se může pozitivně odrazit i na hubnutí. Pokud však z nějakého důvodu nemůžete dodržet doporučených 8 hodin spánku, pak je velmi dobré řídit se následujícími radami:

1. Dostatek denního světla

Probouzet se a následně také okamžitě vstát je ideální mezi 6-8 hodinou ranní. Tělo samo se již chystá k procitnutí ze spánku a to díky biologickým hodinám, které řídí hypothalamus.

Denně, nejlépe ráno by měl člověk co nejvíce času trávit venku, na sluníčku. Sluneční záření zlepšuje náladu, svět je hned pozitivnější.

2. Vyhnout se monitorům před spaním

Doporučuje se vyhnout se počítačům, mobilům a podobným zařízením nejméně 1,5 hod před spaním. Tato zařízení vyzařují spektrum modrého světla, které může spustit tzv. denní hormony. Tělo se poté bude jen těžko připravovat na spánek.

3. Omezit kofein

Kofein má negativní vliv na spánek, to ví již každý. Nyní se však ukazuje, že může v těle působit i déle, než bylo dříve uvedeno, a to až 6 hodin. Proto po dopřání si večerní malé kávy může mít člověk problémy s usínáním, citlivějšímu jedinci může vadit i odpolední káva, aby večer v klidu a rychle usnul.

4. Chlad v ložnici

Před spánkem teplota lidského těla klesá, proto by bylo vhodné tomuto přizpůsobit i okolní teplotu v ložnici. Pokud se teplota bude pohybovat nad 18-20 st. C, je zvýšená pravděpodobnost pro poruchy usínání.

5. Ložnice je jen Vaše

Lidé jsou od pradávna fixováni na svůj domov a mají rádi své zvyky. Lidský mozek vyhledává vzorce a rituály, které se opakují. Ložnice by měla sloužit jen a pouze pro spánek. Nedoporučuje se v ní dívat se na televizi, pracovat ani cvičit. Velkou roli také hraje prostředí, proto by si měl každý zařídit ložnici tak, aby mu byla příjemným útočištěm.